בית ספר מנעד – המרכז לטיפול וחקר באוטיזם

הכשרה מורשית להערכה וטיפול בהתנהגויות מאתגרות בקרב ילדים עם אוטיזם

על פי פרוטוקול IISCA שפותח ע"י פרופ' גרגורי הנלי

SBT (Skill Based Treatment) & PFA (Practical Functional Assessment)
הערכה פונקציונאלית פרקטית והתערבות מבוססת על בניית מיומנויות

המרצות: אביבה בינט – מנהלת מקצועית של הקורס ומרצה, אורית מנדל, אביגיל גרינברג וענבל בר יהודה.

הקורס עוסק בגישות מתקדמות ומבוססות מחקר להערכה ולטיפול בהתנהגויות מאתגרות בקרב ילדים עם אוטיזם ובניית מיומנויות אדפטיביות. במהלך התהליך הטיפולי הילד יראה התנהגות מאתגרת בסביבה בטוחה ותחת בקרה, וילמדו כלים למניעת הסלמה ורכישת רפרטואר התנהגויות חלופיות. העקרונות המנחים שילמדו מושתתים על שמירה על בטיחות וכבוד המטופל ויצירת מערכות יחסים המבוססת על אמון, הערכה הדדית וקבלה חברתית.

לימוד תכנון ויישום הערכה פונקציונאלית ויישום התערבות טיפולית מבוססת מיומנות

לימוד פיתוח רפרטואר של מיומנויות תקשורת פנאי ומשחק תוך הפחתה של ההתנהגות המאתגרת

כלים להכללה ויישום ההתערבות בסביבת הגן והבית מחוץ לחדר הטיפול

לשאלות ופרטים נוספים